top of page
חיפוש

כמה אנקדוטות על נשימה

לפעמים זה לא פשוט לעצור ולשבת למדיטציה, להשקיט את המחשבות או אפילו רק להתבונן בהם. יש בקרים שאני פשוט לא מצליחה להתיישב, איך שאני מתעוררת הראש שלי שועט קדימה, שלא נדבר על הבקרים שהיד ישר נשלחת לפלאפון עוד לפני כוס מים ושיח עם אלוהים. אני מנסה לתפוס את עצמי על חם ולעצור לנשום, לעשות תרגול נשימה ממוקד וקצר, ממש עוזר לי להתרכז בגוף, בלב ובנשימה, זה מרחיק אותי בטבעיות מהמחשבות בלי מאמץ.

יש זמנים שזה יותר חלק מהשגרה והריטואל של הבוקר וזמנים שבכלל לא. בתקופה האחרונה הנשימה חזרה להיות לי לעוגן ולהשראה, אז כתבתי כמה נקודות על חברתי הטובה


בת הברית שלי, אולי עוד אנשים ירצו להיות חברים שלה וירצו לאמץ אותה ליומיום שלהם וללמוד את הפלאים שהיא יוצרת!


  • הנשימה תומכת בשחלוף רעלים ופסולת מהגוף- זה דבר שקורה בטבעיות אבל אם הנשימה שלנו שטחית, או שאנחנו לא יודעים לנשום (כן זה משהו שלפעמים כדאי ללמוד אותו או פשוט לפתח אליו מודעות) או אם אנחנו מעשנים, או אסמתיים שסובלים מהתקפים ועוד סיבות כאלה ואחרות יכול להיות שזה לא קורה בדרך מיטיבה ואפשר להיות יותר מודעים ובתשומת לב לזה. זוכרים את היה היה- הסדרה המצויירת? יש פרק על נשימה שמסביר את התהליך הזה, זה נורא מתוק, חפשו אותו ביוטיוב.


  • מחקרים מראים שתרגול נשימה, מדיטציה, יוגה, צ'י גונג ובכלל - תרגולים המבוססים על נשימה ומיקוד התודעה עוזרים להפחתת חרדה, דיכאון, סטרס והפרעות קשב. ותומכים בהעלאת החיוניות והריכוז. ואם נוסיף כוונה ותשומת לב אנחנו יכולים לעבוד עם מחשבות לא טובות, אמונות מגבילות, הרגלים לא מיטיבים ולסגל לעצמנו בריאות בכל האופנים- רגשיים, מחשבתיים, דפוסיים, גופניים.


  • ככל שהתרגול יהיה חלק טבעי בשגרה ככה גם ברגעים קשים יהיה פשוט יותר לגשת לשם כי המערכת כבר מכירה את הטכניקה ואת הוויסות שנוצר, בשונה אם זה זר לנו לגמרי או לא מוטמע בנו אז יהיה מאתגר 'לשלוף' ולהשתמש בזה כי כשאנחנו מטורגרים אנחנו צריכים דברים שפשוט לנו להגיע אליהם.


  • בנשימה עמוקה אנחנו מפעילים את ההיפותלמוס - אזור במוח שאחד מהתפקידים שלו זה לחבר את מערכת העצבים למערכת האנדוקרינית- זאת ששולטת בפעילות ההורמונלית שלנו. במחקרים שונים גילו שתרגול טכניקות נשימה מודעת מפחית ייצור של הורמונים שקשורים לסטרס, כמו קורטיזול. ומשחרר אנדרופינים - אלה שאחראים על עונג והישרדות והם גם משככי כאבים טבעיים ומשפרי מצב רוח. אז אנחנו רוצים מהם והרבה.


  • בשנים האחרונות מצאו שגם אלכוהול, שוקולד ומוזיקה טובה מייצרים אותם אבללל בשונה מעבודת נשימה, זה רגעי וחולף ולא נטמע בגוף.. לא מפתיע… בשונה מהנשימה שמלמדת את המערכות שלנו שפה, והיא ממש מטמיעה קודים חדשים.


  • יש הרבה טכניקות של תרגול נשימה, חלקן שונות וחלקן דומות. מה שיתאים לי לאו דווקא יתאים לאחר. אז תחקרו ותבדקו מה נעים לכם, מה עובד לכם (לפעמים זה לא יהיה נעים לביצוע או ידרוש מאמץ מסוים אבל זה יהיה יעיל ומשמעותי - כמו ספורט שלא תמיד כיף תוך כדי אבל אח"כ מרגישים מדהים).


זה היה קצת יותר מ60 שניות על נשימה… אנד מור טו קאם!....

4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page