top of page
חיפוש

התמקדות​

"גופך יודע מהו כיוון הריפוי והחיים. אם תקדיש זמן להקשיב לו באמצעות התמקדת, הוא יוליך אותך צעד אחר צעד בכיוון הנכון."

יוג'ין ג'נדלין



התמקדות יוצרת בתוכי בית, מיכל יציב, אי של שפיות, מאפשרת לי להקשיב לכל הרחשים הגדולים והקטנים שמתקיימים בתוכי. עושה סדר בכל התיקיות, בכל הלבטים, יוצרת בתוכי שקט ובהירות, מפנה מרחב מהדברים המיותרים לדברים החשובים לי ברגע זה.

ההתמקדות מזכירה לי כל פעם מחדש שלדברים יש קצב התפתחות והשתנות אורגני משלהם, והגוף הוא סל התשובות שלי, הכל מתקיים בי, בתוכי. וכל מה שמתבקש ממני זה להקשיב, וכשאני עוצרת ומקשיבה עולם שלם מתגלה בפני, נחשפים רבדים חדשים, ישנים, בצבעים שונים, לפעמים אני כבר מכירה חלקים מהם שעכשיו מקבלים את מקומם ולפעמים (או שאפשר להגיד- תמיד) נפתחת תיבת אוצר משובחת.





ההתמקדות מהווה מרחב לחקירה פנימית, היא פותחת את מרחבי התודעה הפנימיים, מביאה לכאן ועכשיו, מאפשרת לפגוש את עצמי הכי מקרוב שיש, במיקרוקוסמוס מפעים, להיפגש עם כל מה שקיים בתוכי ולעשות סדר, ליצור בהירות, לכוונן את הכלי שאני, להבחין בין עיקר לתפל, להיות בהוויה ונוכחות עם מי שאני כרגע.

ההתמקדות יעילה לקבלת החלטות, התמודדות עם חרדות, תקיעויות, פחדים, טראומה ועוד, היא תומכת בתהליכי ריפוי, חיבור לכוחות שלי, למקום שאני נמצאת בו כרגע ומה מתבקש ממני.



היא כלי עוצמתי המאפשר לשוחח את הדברים (בשונה מלדבר על הדברים). היא אומנות ההקשבה לגוף, מחברת בין הגוף לנפש, יוצרת קשר עם תחושות הגוף, בו נמצאות כל התשובות. הגוף הוא כמו מכשיר הקלטה שזוכר הכל, יותר מהשכל הישר, ועל ידי יצירת דיאלוג עם הגוף מתחוללת טרנספורמציה בדרכים עדינות ועוצמתיות ביותר, מגיעה בהירות ותשובות הנובעות מתוכינו.

31 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page